ביטול עסקה – כך תוכלו להחזיר מוצרים ולקבל זיכוי כספי

קניתם מוצר מסויים ואתם לא מעוניינים בו או שהוא לא תקין? תוכלו להחזיר אותו לבית העסק ולקבל זיכוי כספי באמצעות הליך קצר של ביטול עסקה. כמובן שחשוב לדעת איפה המוצר נרכש ומהי סוג העסקה.

הנה מידע בנושא.

מהו ביטול עסקה?

אז כמו שכתבנו מקודם, ביטול עסקה היא זכות צרכנית חשובה שיש לנו, המאפשרת להחזיר את המוצרים אל בית העסק או החנות ולקבל זיכוי כספי על כך. במקרה של שירותים, בדרך כלל מדובר על סיום התקשרות.

ביטול עסקה יכול לנבוע מסיבות רבות כמו: המוצר לא תקין, המוצר לא הגיע, המוצר פגום, התחרטתם ואתם לא מעוניינים יותר במוצר, או באפילו בגלל סיבות קיצוניות יותר כמו טעות, הטעיה, ניצול מצוקה ועוד.

אם יש בעיה עם המוצר משום שהוא לא תקין או לא כפי שהוצג לכם, אז לרוב אפשר להחזיר את המוצר בקלות יחסית. אם מדובר על טעות, הטעיה או ניצול מצוקה – אז כאן ייתכן שיש צורך לפנות במישור המשפטי.

אבל לעיתים אתם תרצו להחזיר מוצרים כי התבלבלתם או שקניתם אותם בטעות וכרגע התחרטתם. במקרה כזה, אפשר להחזיר אותם בהתאם להוראות הדין.

סוגי עסקאות

יש כמה סוגי עסקאות:

  • עסקה רגילה אצל העסק – עסקה שבה קונים ישירות בחנות או במקום העסק.
  • עסקת מכר מרחוק – עסקה שנעשית מרחוק באמצעים שונים כמו בטלפון, דואר אלקטרוני, אתר אינטרנט ועוד.
  • עסקה ברוכלות – עסקה שנעשית לא במקום הרגיל של העסק כמו למשל דוכן או אפילו בבית הצרכן.
  • עסקה מתמשכת – עסקה לקניית מוצרים או שירותים באופן מתמשך.
  • עסקה לתקופה קצובה – עסקה בה קונים מוצר או שירות לתקופה ספציפית.

עבור כל סוג של עסקה יש זכויות אחרות.

איך מבטלים עסקה?

כדי לבטל עסקה, פשוט צריך לדעת מה סוג העסקה והאם בית העסק בישראל.

אם בית העסק לא בישראל, כדאי מאוד להכיר את המדיניות שלו להחזרת המוצרים.

אם בית העסק כן בישראל, אז מעבר למדיניות, אפשר להחזיר את המוצרים לפי הקבוע בחוק. ההחזר נעשה לפי סוג העסקה:

  • עסקה רגילה – החזר המוצרים אפשרי לפי סוג המוצר.
  • עסקה ברוכלות או עסקת מכר מרחוק – בדרך כלל אפשר להחזיר בתוך 14 ימים ממועד הקניה.

אם המוצר הוחזר לאחר המועדים, בית העסק לא חייב לזכות את הצרכן ולקבל את המוצר. בנוסף, המוצר צריך להיות באותה אריזה ולא פגום, אחרת בית העסק לא חייב לבטל עסקה.

כדאי לדעת שיש מוצרים לא ניתן להחזיר אותם כמו אוכל, מוצרים עם תוקף קצר ועוד.

לאחר החזרת המוצר, אפשר לבקש מבית העסק את הזיכוי הכספי. העוסק יכול לנכות דמי ביטול של 5% או 100 ₪ לפי הסכום הנמוך. בנוסף הוא רשאי לנכות דמי התקנה או דמי אשראי.

כדי להכיר מקרוב את הזכות, אפשר לקרוא את המדריך המלא על ביטול עסקה באתר פרוטוקול.

מועדון צרכנות סייבר מאנדיי - הצטרפו בחינם!

קבלו מבצעים, טיפים, הנחות, עדכונים, קופונים ועוד...

לשתף: קישור Facebook Telegram WhatsApp Email Pinterest